Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Práce s pohádkou v mateřské škole
MAXEROVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá tématem využití pohádky pro rozvoj dětí v mateřské škole. Práce si klade za cíl prokázat a prakticky ověřit, že pohádka nese potenciál vzdělávat děti ve všech vzdělávacích oblastech uvedených v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická část práce se věnuje definici pohádky, lidové pohádce, jejím žánrovým variantám, nahlíží do světa dítěte v souvislosti s pohádkou, věnuje se řešení problémů pomocí pohádky, nahlíží na pohádku "Červená karkulka" z hlediska psychologie a zaměřuje se na vyprávění a předčítání pohádek v mateřské škole. Nahlíží také na dítě předškolního věku, popisuje jeho motorický, kognitivní, emoční a sociální vývoj. Praktická část práce předkládá navržený projekt "Červená karkulka", popisující činnosti související s pohádkou. Projekt je realizován v prostředí mateřské školy a směřuje k rozvoji klíčových kompetencí stanovených Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Evaluace upozorňuje na možná úskalí projektu.
Vliv literárně-dramatických her a cvičení s tématem pohádka na rozvoj osobnosti dětí předškolního věku
ŠKARDOVÁ, Eva
Záměrem práce je rozvinout a obohatit dětskou stránku osobnosti skrze zábavnou formu literárně-dramatických her a cvičení na téma pohádka. Kvalifikační práce je rozčleněna do dvou částí. První teoretická část se zabývá vysvětlením základních termínů z dramatické výchovy a také pojmů hra a cvičení. Dále charakterizuje období předškolního věku z hlediska vývojové psychologie. Popisuje tělesný a pohybový vývoj, poznávací procesy a emoční a sociální vývoj. Poté pojímá téma pohádek. Věnuje se významu pohádek pro rozvoj osobnosti dítěte a psychologickému rozboru vybraných pohádek. Druhá praktická část představuje navržený projekt pro děti předškolního věku s názvem "Poznej říši pohádek". Nakonec je zhodnocena praktická zkušenost s projektem ve vybrané mateřské školce. V závěru práce je zhodnoceno, zda je cíl bakalářské práce naplněn.
Téma Červená karkulka vypracované dětmi školního věku
LEHAROVÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá výtvarným ztvárněním pohádky O Červené karkulce. Práce je rozdělena na dvě části. Úvodem do teoretické části práce je představena arteterapie jako věda, která specifickým způsobem pracuje s výtvarným projevem především ve vztahu k poznatkům z výtvarného umění a vývojové psychologie. K tomu účelu využívá kromě jiných také pohádková témata. Pohádce O Červené karkulce je věnována samostatná kapitola, stejně jako charakteristice období dospívání. Obsahem praktické části je smíšený výzkum. Výsledkem kvantitativního šetření je rozdělení artefaktů do kategorií podle převládajícího motivu. Výsledkem kvalitativní části práce jsou kazuistiky, jejichž součástí je aplikace interpretačních postupů v kontextu s rozhovory uskutečněnými s autory artefaktů a jejich učitelkou výtvarné výchovy.
Červená Karkulka: kdo je to, ten vlk?
Táborská, Lucie ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Český abstrakt: Název práce: Červená Karkulka: kdo je to, ten Vlk? Autorka: Lucie Táborská Katedra: Katedra psychologie Vedoucí bakalářské práce: Doc. Miloš Kučera, CSc. E-mail vedoucího bakalářské práce: Milos.Kucera@seznam.cz Abstrakt: Bakalářská práce "Červená Karkulka - kdo je to, ten Vlk?" se věnuje celosvětově známé pohádce O Červené Karkulce. Práce sestává ze tří základních částí. V úvodní z nich autorka pojednává o historickém pozadí vývoje pohádky. Nejprve jsou zmiňovány původní orální verze známé z celého území Evropy i jiných částí světa (Asie, Afrika). Pro západní kulturu jsou však nejvýznamnější literárně zaznamenané příběhy v podání Charlese Perraulta a bratří Grimmů. Druhá část se zaměřuje na význam a interpretaci postavy Vlka v příběhu. Hlavního antagonistu lze vnímat jakožto maskulinní postavu (typ svůdníka, temná strana otcovské postavy, agresivní mužství), nebo jako postavu femininní (matka, babička, Velká matka). Oba přístupy mají nezanedbatelný počet zástupců, o jejichž stručný přehled se autorka pokouší. Závěrečná sekce práce poskytuje náhled na dva základní přístupy k interpretaci pohádky - přístup vnímající příběh jako "varovný" a druhý, považující ho za příběh "iniciační". Zatímco v prvním případě má pohádka děti varovat před nebezpečenstvím a ukazovat správnou cestu, druhý vnímá v...
Červená Karkulka: kdo je to, ten vlk?
Táborská, Lucie ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Klusák, Miroslav (oponent)
Český abstrakt: Název práce: Červená Karkulka: kdo je to, ten Vlk? Autorka: Lucie Táborská Katedra: Katedra psychologie Vedoucí bakalářské práce: Doc. Miloš Kučera, CSc. E-mail vedoucího bakalářské práce: Milos.Kucera@seznam.cz Abstrakt: Bakalářská práce "Červená Karkulka - kdo je to, ten Vlk?" se věnuje celosvětově známé pohádce O Červené Karkulce. Práce sestává ze tří základních částí. V úvodní z nich autorka pojednává o historickém pozadí vývoje pohádky. Nejprve jsou zmiňovány původní orální verze známé z celého území Evropy i jiných částí světa (Asie, Afrika). Pro západní kulturu jsou však nejvýznamnější literárně zaznamenané příběhy v podání Charlese Perraulta a bratří Grimmů. Druhá část se zaměřuje na význam a interpretaci postavy Vlka v příběhu. Hlavního antagonistu lze vnímat jakožto maskulinní postavu (typ svůdníka, temná strana otcovské postavy, agresivní mužství), nebo jako postavu femininní (matka, babička, Velká matka). Oba přístupy mají nezanedbatelný počet zástupců, o jejichž stručný přehled se autorka pokouší. Závěrečná sekce práce poskytuje náhled na dva základní přístupy k interpretaci pohádky - přístup vnímající příběh jako "varovný" a druhý, považující ho za příběh "iniciační". Zatímco v prvním případě má pohádka děti varovat před nebezpečenstvím a ukazovat správnou cestu, druhý vnímá v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.